تبلیغات
?

ابزار رایگان وبلاگ

  • کد نمایش افراد آنلاین
  • ابزار منو ثابت

    کنــــــــــــــــکور کامپیــــــــــوتر - آموزش سئو و روش جستجو موتورهای جستجو

    آموزش سئو و روش جستجو موتورهای جستجو

    سئو چیست؟

    هر زمان که در یک موتور جستجو مثل گوگل به دنبال یک موضوع خاص می گردید حتما متوجه این موضوع شده اید که برخی از وب سایتها دارای رتبه های بالاتری می باشند و در صفحات اولیه نمایش داده می شوند، و این یعنی صفحات وب مورد نظر برای موتورهای جستجو جالب و دارای رتبه هستند. بهینه سازی صفحات وب یا سئو کردن این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید.
    seo,اموزش,اموزشی,سئو,جستجو,روش جستجو,روش های جستجو,کوتور جستجو,اموزش سئو,بهینه سازی موتور جستجو,موتور های جستجو,html,اچ تی ام ال,طراحی,designe,link,پیوند,اتصال,لینک,سئو چیست,پیج رنک,افزایش پیج رنک,افزایش بازدید,بازدید,page rank,search


    اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده می کنند. شاید بتوان گفت که تقریبا همه افرادی که با وب آشنایی هر چند کمی دارند، حداقل برای یک بار هم که شده واژه SEO را شنیده اند. اما SEO چیست؟ معنای لغوی SEO که مخفف Search Engine Optimization است، بهینه سازی موتور جستجو می باشد. SEO یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند.

    به عنوان مثال، اکثر مردم فقط به صفحه اول نتایج جستجو (گوگل و یاهو) نگاه می کنند. بنابراین برای داشتن ترافیک بالا از طرف موتورهای جستجو، این مسأله الزامی است که سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو قرار گیرد.

    علم بهینه سازی موتور جستجو (SEO) در مورد روشهای فنی مانند عنوان صفحه مناسب (Title) ، تگ ها و متا تگ ها، کلمات کلیدی و عبارات کلیدی (Keywords) و توضیحات مناسب سایت (Description) و کلاً محتوایی که موتورهای جستجو دوست دارند، مطالعه می کند.

    موتورهای جستجو صفحات وب را به وسیله نرم افزار خزندگی (عنکبوت Spider-Search) پیدا و فهرست بندی می کنند. متاسفانه تمام نرم افزارهای خزندگی یک جور کار نمی کنند. برای مثال اگر صفحه وب شما در یکی از موتورهای جستجو امتیاز بالایی داشته باشد، ممکن است در دیگر موتورها این چنین نباشد. یکی از کارهایی که متخصصان بهینه سازی موتورهای جستجو انجام می دهند، پیگیری تمام تغییرات عملکرد داخل موتورهای جستجو است. بنابراین آنها میتوانند صفحات وب را بر طبق این تغییرات بهینه سازی کنند.


    چرا SEO مهم است؟
    چرا بهینه سازی برای موتورهای جستجو مفید می باشد. موارد زیر برخی از دلایل این موضوع می باشند:
    - برتر بودن در نتایج جستجو مشتری های زیادی را به دیدار از وب سایت شما دعوت می کند.
    - ۸۷ درصد تمام بینندگان شما از یک صفحه یک وضعیت دارند.
    - ۹۱ درصد از کاربران اینترنت از موتورهای جستجو استفاده می کنند.
    - بیش از ۲۵۰ میلیون جستجو در روز در کشور انگلیس انجام می گیرد.
    - ۷۳ درصد معاملات آنلاین به وسیله موتورهای جستجو آغاز می شود.
    - ۵.۳ بیلیون از وب سایتها با هم بر سر رقابت هستند.
    - فقط کسرهای از یک درصد از سایتها به صفحه اول می رسند.

    چه کسانی به SEO احتیاج دارند؟
    هر وب سایتی باید صفحات وب خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کند. هدف نهایی یک وب سایت جلب کاربران اینترنتی می باشد، و مطالعات نشان داده است که پهنه عظیمی از کابران اینترنتی وب سایت ها را در موتورهای جستجوی پیدا کرده اند. اگر شما نظر به ساخت یک وب سایت جدید و یا به روز کردن وب سایت قدیمی خود را دارید باید توجه داشته باشید که برای پیشرفت باید SEO را در الویت قرار دهید. به خاطر داشته باشید که SEO شما را به مسابقه بزرگ می برد و شما را در بازار معرفی میکند.

    چند نکته برای افزایش پیج رنک Page Rank
    تگ های عنوان، یکی از قدیمی ترین و موثرترین جنبه های بهینه سازی وب سایت پس از طراحی سایت در صفحات و یا به عبارتی on-page SEO می باشد.
    تگ عنوان، در نتایج موتور جستجو در اصلی ترین لینک به نمایش در می آید. این تگ تاثیر بسیار قابل توجهی بر چگونگی میزان بازدید افراد از وب سایت شما و همچنین رنکینگ در نتایج جستجو خواهد داشت.
    نکته مثبت و جالب این موضوع این است که نوشتن تگ عنوان تاثیر گذار در طراحی سایت بسیار آسان بوده و تاثیر بسیار زیادی بر موفقیت شما در افزایش رنکینگ و نتایج موتور جستجو خواهد داشت. بعنوان مثال:

    - اسم شرکت و تگ های عنوان
    اغلب بحث های زیادی در مورد این که آیا نام شرکت و یا نام تجاری باید از ویژگی های برجسته در تگ عنوان باشد یا خیر، وجود دارد. عامل تصمیم گیری در این قسمت، میزان ارزش و اهمیت نام تجاری شماست. در مواردی که نام تجاری شما بسیار خاص باشد و از پیشروان صنعت بوده و یا در زمینه خاص خود به رسمیت شناخته شده باشید، در این صورت این بهترین حالت برای قرار دادن نام شرکت در تگ عنوان در طراحی سایت می باشد. این امر ممکن است شوک بزرگی برای بسیاری از افراد باشد، اما در مورد آن فکر کنید. مثلاً اگر در گوگل عبارت "آموزشگاه کامپیوتر" جستجو شود، احتمال اینکه بر روی لیست لینک هایی با عناوین "آموزشگاه کامپیوتر" کلیک شود بسیار بیشتر از کلیک بر روی لینک هایی که از نام خود مانند PayaIT.com در عناوین استفاده کرده اند می باشد.

    - عناوین متفاوت برای صفحات متفاوت
    در طراحی سایت هیچ وقت از یک تگ عنوان در طراحی سایت برای هر صفحه در وب سایت تان استفاده نکنید. زیرا موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان را گیج خواهید کرد. تگ عنوان صفحات وب سایت شما در طراحی سایت باید مختص به هر صفحه باشد و با دقت تمام صفحه مورد نظر را توصیف نماید.

    - تگ عنوان و عبارات خاص
    ضروری است که مطمئن شوید که در مهمترین کلمات کلیدی شما در آغاز تگ های عنوان در طراحی سایت قرار گرفته است. ربات های موتور جستجو تنها 80 کاراکتر اول هر تگ عنوان را می خوانند. هدف در اینجا نوشتن یک تگ عنوان که حاوی کلمات کلیدی مناسب به صورتی است که خوانایی آن برای کاربران حفظ شده باشد. تگ عنوان صفحات وب سایت شما بدون کلمات کلیدی و به صورت توده ای از کلمات بی هدف ، هیچ معنی نداشته و بدون استفاده خواهد بود. بسیار بعید است با این شرایط کسی بر روی لینک شما کلیک نماید.

    به طور خلاصه برای چگونگی ایجاد یک تگ عنوان موثر در وب سایت باید:
    - آنالیز کلمات کلیدی برای کشف مناسب ترین کلمات کلیدی برای وب سایت تان انجام شود.
    - ایجادیک تگ عنوان کوتاه ومفید که شامل3کلمه کلیدی به صورتی که برای موتورهای جستجو براحتی قابل خواندن باشد.
    - تکرار این روند برای تمامی صفحات وب سایت تان در طراحی سایت.

    ۱۰ نکته برای استفاده از سئو
    1- استفاده از بهترین کلمات کلیدی
    حتما از کلمات کلیدی مرتبط با مطلب خود استفاده کنید. مثلا اگر مطلبی راجع به آموزش طراحی وب سایت نوشته اید بهتر است از کلمات زیر استفاده کنید:
    JQuery : ASP.Net :  PHP : CMS : Css : Html : طراحی وب : Web Design Training :  دانلود آموزش وب

    2- استفاده درست از تگ Title
    تگ Title ، تگ ظریف در عین حال مهم ترین تگ از نظر SEO است (بعد از متا). شما باید در تگ Title کلماتی کوتاه در عین حال با معنی بیان کنید. برای مثال : عنوان سایت – عنوان مطلب یا برای صفحه اصلی سایتتان فقط عنوان سایت باشد. حتی سعی کنید اگر عنوان مطلبتان بلند است برای تگ Title اش از چیزی کوتاه استفاده کنید یا حتی هیچ تگ Title برای آن نگذارید. هم چنین بعد از تگ Title نام فایل مطلب شما (فایل HTML یا PHP) مهم است که استفاده از فارسی مزایا و معایبی و استفاده از انگلیسی و مزایا و معایبش.

    3- انتخاب نام درست (فایل فارسی یا انگلیسی)
    استفاده از عنوان فارسی یا انگلیسی در نام فایل هر کدام مزایا و معایبی دارند. استفاده از نام فایل فارسی مثل:
    آموزش سئو.html
    این نام در مرورگر هایی مانند اینترنت اکسپلورر مانند این دیده می شود: %DF و … ولی مزیت استفاده از نام فارسی به صرفه جویی در وقت و بالا آمدن پیج رنک می شود. ولی برای انگلیسی مزیت این است که در گوگل به راحتی شناسایی شده و باز هم پیج رنکش بالا می آید و تقریبا عیبی ندارد.

    4- احتیاط سینتکس (Syntax) برای استفاده از تگ های Meta و Title
    احتیاط Syntax در هر جا لازمه حتی SEO! حالا ببینید Syntax لازمه را :
    در تگ Title کمتر از ۶۶ کاراکتر استفاده شود. در تگ متا برای description کمتر از ۱۶۰ کاراکتر و برای keywords بیشتر از ۵ کلمه استفاده نکنید.

    5- استفاده از description در تگ Meta
    این هم یکی از متا های اساسی در SEO هست که باعث می شه توضیح مختصری درباره سایتتون در پایین لینک نشون داده بشه که حتما باید توضیح کوتاه با ۱۶۰ کاراکتر و کمتر باشد. شما اگر سایتی برای بازی دارید بهتر است که از این توضیحات استفاده کنید:
    نقد و بررسی بازی های جدید دنیا ترینر بازی بازی کرک بازی
    از توضیحات طولانی پرهیز کنید، مثل:
    بازی کرک بازی خوش آمدید! دانلود نرم افزار پی دی اف دریافت بازی بازی رایگان پی سی گیم به وبلاگم خوش آمدید. خوش حال میشم مرا با اسم “…” لینک کنید.

    6- ایجاد یک صفحه با لینک های جالب
    در سایت خود حتما از لینک ها استفاده کنید و حتی الامکان تمامی محتوای صفحات را در یک صفحه بیان نکنید و به صفحات دیگر لینک دهید. حتی سعی کنید لینک ها خارج از سایت باشد مثل مطالب جالب (Fun Posts) . صفحه اصلی سایت شما باید تا حد امکان سبک باشد و مطالب را به چندین فایل تقسیم تقسیم کنید. اگر صفحه اصلی سایت شما با فرمت PHP است فایل index.htm و index.html و حتی الامکان default.aspx نیز بسازید تا به همان فایل php کاربر را هدایت کند. در همین صفحات هدایت کاربر را بعد از ۳ ثانیه یا کمتر هدایت کنید و در این فایل ها تا حد امکان تگ های متا نشان دهید. هم چنین کلمات کلیدی و توضیحات و عناوین پست ها را با لینک قرار دهید. اما آن ها را مخفی نکنید.

    7- از مشخصات ALT و Title در تگ های img و a استفاده کنید
    استفاده از این مشخصات در تگ های ذکر شده نیز تاثیر بسیاری در جستجوی عکس گوگل دارد در حقیقت این دو مشخصه نام و مشخصات یک عکس در وب را نشان می دهد. هم چنین اگر عکس شما باز نشد ، بتوان با نمایش یک متن کاربر را متوجه منظور عکس یا بازنشدن آن کرد. نمایش عکس های سایت شما در جستجوی عکس گوگل بازدید شما را بالا می برد و ممکن است حتی کاربر ببیند شما برای این عکس چه توضیحی داده اید و چه نوشته اید، بنابراین بازدید سایت شما بالا می رود.

    8- سایت خود را معرفی کنید
    اولین قدم برای نمایش سایت شما نمایش آن در گوگل یا سرویس های مشابه است بنابراین سایت خود را در آنها ثبت کنید. پس از ثبت کردن سایتتان ۱۰ روز الی ۲ ماه طول می کشد تا به ربات های گوگل معرفی شود. برای اطمینان از ثبت سایتتان جستجو کنید: site:yoursite.com. زودی یا دیری ثبت در ربات ها بستگی به رعایت نکات بعدی و نکات قبلی دارد.

    9- فایل robots.txt ، اختیاری ولی مهم
    نمی توان درمورد وبلاگ ها به کار برد ولی اگر شما صاحب یک سایت هستید، می توانید این فایل را ایجاد کنید و در root اصلی سایت آپلود کنید. طرز نوشتن محتوای این فایل (Syntax) به این صورت است:
    User-agent: * Disallow: /cgi-bin/ Disallow: /js/ Disallow: /css/ Sitemap: Enter Your Sitemap
    محتوای این فایل مثل محتوای بالایی باشد فقط به جای Enter Your Sitemap آدرس xml سایت مپ خود را قرار دهید. برای ایجاد Sitemap سایت خود از ابزار وبمستر گوگل کمک بگیرید.

    10- استفاده از Validator
    آخرین گام برای بهبود SEO سایت، استفاده از Validator سایت W3C می تواند به شما کمک کند تا خطا های سایتتان از بین برود و رتبه سایت شما بالا بیاید. البته می توانید به خطاهای گرفته شده اهمیت ندهید و فقط خطاهایی که به نظر خودتان منطقی می آید درست کنید. زیرا این ربات بسیار اشتباه می کند و اشتباه هم نکند بسیار سخت گیر است. با مراجعه به این آدرس و وارد کردن آدرس سایت خود خطاهای سایت خود را بگیرید.

    seo,اموزش,اموزشی,سئو,جستجو,روش جستجو,روش های جستجو,کوتور جستجو,اموزش سئو,بهینه سازی موتور جستجو,موتور های جستجو,html,اچ تی ام ال,طراحی,designe,link,پیوند,اتصال,لینک,سئو چیست,پیج رنک,افزایش پیج رنک,افزایش بازدید,بازدید,page rank,search




    طبقه بندی: آموزش Education ... ترفند tricks، اینترنت Internet ... شبکه Network ... وب Web،
    برچسب ها: سئو، عنکبوت، اسپایدر، spider، search، جستجو، seo،

    تاریخ : دوشنبه 2 فروردین 1395 | 11:35 ق.ظ | نویسنده : Z K | نظرات

    .: Weblog Themes By Z-K :.